ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACΕBOOK (Ηλεκτρολογικές Ενημερώσεις) ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ LIKE

Σάββατο, 7 Ιανουαρίου 2017

ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΗΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΠΟΥΤΟΝ


Το παραπάνω κύκλωμα αφορά την εκκίνηση και το σταμάτημα ενός τριφασικού κινητήρα με το ίδιο μπουτόν S1.
To ρελέ Κ1Μ είναι το ρελέ ισχύος που τροφοφοτεί τον κινητήρα, ενώ τα ρελέ Κ1Α και Κ2Α είναι βοηθητικά ρελέ.
Να θυμήσω ότι σε τέτοια σχέδια κλασσικού αυτοματισμού με ΚΜ συμβολίζουμε τα ρελέ ισχύος και ΚΑ τα βοηθητικά ρελέ

Με πράσινο χρώμα συμβολίζονται οι επαφές του βοηθητικού ρελέ Κ1Α
Με μωβ χρώμα συμβολίζονται οι επαφές του βοηθητικού ρελέ Κ2Α
Με κόκκινο χρώμα συμβολίζονται οι επαφές του ρελέ ισχύος Κ1Μ

Αν πατήσω το S1 ενεργοποιείται το Κ1Α και οι επαφές του
θα αλλάξουν κατάσταση (πράσινες επαφές).
Το κύκλωμα θα μετατραπεί όπως στο επόμενο σχήμα


Το Κ1Μ ενεργοποιείται (ξεκίνημα κινητήρα) και οι επαφές του θα αλλάξουν κατάσταση (κόκκινες επαφές)
Το κύκλωμα θα μετατραπεί όπως στο επόμενο σχήμα


Τα προηγούμενα συμβαίνουν όσο έχω πατημένο το μπουτόν S1.
Αφήνοντας τώρα το S1 θα απενεργοποιηθεί το Κ1Α και οι επαφές του θα αλλάξουν κατάσταση (πράσινες επαφές)
Ο κινητήρας συνεχίζει να λειτουργεί
Το κύκλωμα θα μετατραπεί όπως στο επόμενο σχήμα


Ο κινητήρας δουλεύει
Αν ξαναπατήσω το S1 για να σταματήσω τον κινητήρα τότε το Κ2Α ενεργοποιείται  και οι επαφές του θα αλλάξουν κατάσταση (μωβ επαφές)
Το κύκλωμα θα μετατραπεί όπως στο επόμενο σχήμα


Το Κ1Μ απενεργοποιείται (το μηχάνημα σταματά) και οι
επαφές του θα αλλάξουν κατάσταση (κόκκινες επαφές)
Το κύκλωμα θα πάρει την παρακάτω μορφή


Αφήνοντας το S1 το Κ2Α απενεργοποιείται και οι επαφές του
θα αλλάξουν  κατάσταση (μωβ επαφές)
Το κύκλωμα θα πάρει την παρακάτω μορφή


 Βλέπουμε ότι το κύκλωμα επανήλθε στην αρχική κατάσταση ηρεμίας.