ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACΕBOOK (Ηλεκτρολογικές Ενημερώσεις) ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ LIKE

Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο youtube

Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο youtube
Youtube

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΗΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ


Οι έλεγχοι που θα αναφέρουμε γίνονται με ένα απλό πολύμετρο στη περίπτωση που δεν έχουμε κάποιο εξειδικευμένο όργανο ελέγχου μπαταριών.

Οι έλεγχοι που θα αναφέρουμε είναι:


1.Έλεγχος τάσης μπαταρίας (Μηχανή Σβηστή)
2.Έλεγχος τάσης εναλλακτήρα (Βάζουμε ‘μπρος’ τη μηχανή)
3.Έλεγχος διαρροής



1.Έλεγχος τάσης μπαταρίας (Μηχανή Σβηστή)

Τοποθετούμε το πολύμετρο στη θέση μέτρησης βολτομέτρου στα 20V (DC)

Τοποθετούμε το μαύρο καλώδιο στον αρνητικό πόλο της μπαταρίας και το κόκκινο στον θετικό.





Μια καλή μπαταρία θα δείξει τουλάχιστον 12,6V



Παρόλα αυτά, μόνο η ένδειξη της τάσης δεν μπορεί να μας εξασφαλίσει ότι η μπαταρία είναι πράγματι σε καλή κατάσταση. Δηλαδή, ότι θα μπορεί να δώσει αρκετά Amperes για ικανό χρονικό διάστημα.


2.Έλεγχος τάσης μπαταρίας (την ώρα που παίρνει μπρος)

•Γυρνάμε το διακόπτη στη θέση ΟΝ.
•Βάζουμε ‘μπρος’ τον κινητήρα.

Παρακολουθούμε την ένδειξη στο πολύμετρο, κατά την εκκίνηση του κινητήρα

Τη στιγμή εκκίνησης η μίζα ‘τραβάει’ αρκετά Amps και γι αυτό η τάση της μπαταρίας πέφτει.

Δεν πρέπει να πέσει η ένδειξη κάτω από 10,5V. Αν είναι λιγότερο τότε η μπαταρία δεν έχει καλή χωρητικότητα.


3.Έλεγχος τάσης εναλλακτήρα (βάζουμε μπρος τον κινητήρα)

O εναλλακτήρας θα πρέπει να φορτίζει την μπαταρία

Το πολύμετρο παραμένει συνδεδεμένο στους πόλους της μπαταρίας.

Το πολύμετρο πρέπει να δείχνει 13,5 ~14,2V για να είναι ο εναλλακτήρας σε καλή κατάσταση.




4.Έλεγχος διαρροής

Ο έλεγχος διαρροής γίνεται για να δούμε εάν, όταν ο κινητήρας είναι σβηστός και όλα τα φορτία (καταναλώσεις) απενεργοποιημένα, υπάρχει κάποια κατανάλωση που ‘αδειάζει’ τη μπαταρία.

Αφαιρούμε τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας (μαύρο καλώδιο), ώστε να αποφύγουμε την πιθανότητα να κάνουμε κάποιο βραχυκύκλωμα μεταξύ θετικού πόλου και σασί (γείωσης)






Πρέπει να περιστρέψουμε το κουμπί επιλογών στην ένδειξη 10 Α.

Το πολύμετρο πρέπει να είναι συνδεδεμένο μεταξύ του αρνητικού πόλου της μπαταρίας και του καλωδίου που οδηγεί στο σασί (μαύρο=γείωση).




Η ένδειξη που θα πάρουμε πρέπει να είναι μηδέν

Αν έχουμε ένδειξη δηλαδή διαρροή  σημαίνει ότι κάποιο εξάρτημα κάνει βραχυκύκλωμα ή υπάρχει κάποια άλλη κατανάλωση.



Για να βρούμε την τυχόν διαρροή ή το εξάρτημα που βραχυκυκλώνει και ‘τραβάει’ ρεύμα από τη μπαταρία όταν είναι σβηστός ο κινητήρας, μπορούμε να αφαιρέσουμε από την ασφαλειοθήκη μία μία τις ασφάλειες μέχρι να διαπιστώσουμε το προβληματικό κύκλωμα.

Όταν βγάζοντας μια ασφάλεια μηδενιστεί ή πέσει κάτω από 0.050 Α η ένδειξη στο πολύμετρο, αυτό σημαίνει ότι το εξάρτημα (π.χ. ραδιοκασετόφωνο, φώτα ομίχλης κλπ) που σχετίζεται με αυτή την ασφάλεια είναι το προβληματικό




Στο youtube μπορείτε να δείτε σχετικά



How to check battery voltage, alternator voltage, and load test voltage with a multimeter

How to Test an Alternator

How to Find a Short in your Car

ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ alfa romeo 156



Αν θέλουμε βέβαια μια πιο αξιόπιστη μέθοδο ελέγχου της μπαταρίας μας υπάρχουν και τα εξειδικευμένα όργανα όπως το BS Battery Tester BST-50

Αποτέλεσμα εικόνας για BS Battery Tester BST-50

Άμεση και γρήγορη εκτίμηση της κατάστασης της μπαταρίας σας, με τον δοκιμαστή της BS Battery BST 50. 

Κύρια Χαρακτηριστικά: 

Ειδικά κατασκευασμένος για Powersport μπαταρίες 
Εφοδιασμένος με δύο πατέντες για ακριβή αποτελέσματα 
Διάγνωση και ανάλυση της μπαταρίας από 2,5 έως 30 Ah 
Δοκιμή χωρίς αποσύνδεση μπαταρίας 
Κατάσταση μπαταρίας 
Πραγματική ισχύς κατά την έναρξη 
Στιγμιαία ανάλυση εντός δευτερολέπτου 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: 

Διαστάσεις(ΜχΠχΥ σε εκ.): 13 χ 7.3 χ 2.7 
Βάρος: 300 γρ 
Τύποι μπαταρίας: Powersport 12V 
Εϋρος μπαταριών: Από 2,5 έως 30 Ah 
Θερμοκρασία λειτουργίας: Από 0 έως 50 C 
Οθόνη: LED 
Βολτόμετρο: 7V έως 15V 
Μήκος Καλωδίων: 2 χ 50 εκατοστά

Τιμή: εδώ


Υπάρχουν βέβαια και κάποια άλλα όργανα με τεράστιες δυνατότητες αλλά με μεγάλο κόστος όπως το Fluke BT521 Advanced Battery Analyzer



Το όργανο ελέγχου μπαταρίας Fluke BT521 Battery Analyzer είναι το ιδανικό εργαλείο για συντήρηση, επιδιόρθωση και έλεγχο απόδοσης μεμονωμένων σταθερών μπαταριών και συσσωρευτών που χρησιμοποιούνται σε κρίσιμες εφαρμογές back-up μπαταρίας. Το εύχρηστο περιβάλλον χρήστη, ο σχεδιασμός και η ανθεκτική κατασκευή πιστοποιούν τη βέλτιστη απόδοση, τα σωστά αποτελέσματα και την αξιοπιστία.

Βασικά Χαρακτηριστικά

- Μέτρηση τάσης μπαταρίας
- Λειτουργία αποφόρτισης: Μετράει την τάση της μπαταρίας πολλές φορές μέχρι ένα προκαθορισμένο κατώφλι σε μια αποφόρτιση ή έλεγχο φορτίου
- Ripple Voltage Test: Μετράει ανεπιθύμητη υπολειμματική ac συνιστώσα της διορθωμένης τάσης σε dc φόρτιση και κύκλωμα inverter
- Meter και Sequence Modes για γρήγορες και πιο εμπεριστατωμένες μετρήσεις αντίστοιχα
- Ρύθμιση κατωφλίου και λήψη Pass/ Warning/ Fail βάσει αυτού
- Λειτουργία AutoHold
- Λειτουργία AutoSave
- Λογισμικό Fluke Battery Management Software: Μεταφορά δεδομένων εύκολα σε Η/Υ
- Αυτόματη αποθήκευση δεδομένων
- Βελτιωμένο περιβάλλον χρήστη με γρήγορες ρυθμίσεις και οδηγίες
- Μπαταρία 7.4 V 3000 mAh lithium-ion με πάνω από 8 ώρες διάρκεια
- Θύρα USB
- Κατηγορία ασφάλειας CAT III 600 V, 1000 V
- BTL21 Interactive Test Probe set, με μακριές και κοντές επεκτάσεις, ενσωματωμένη οθόνη LCD, ηχείο και ενσωματωμένο υπέρυθρο αισθητήρα θερμοκρασίας
- Μεγάλη μαλακή θήκη μεταφοράς
- Ασύρματες δυνατότητες, συμβατό με το Fluke Battery Analyze mobile app (Fluke BA Mobile)
Τιμή: εδώ