ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACΕBOOK (Ηλεκτρολογικές Ενημερώσεις) ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ LIKE

Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο youtube

Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο youtube
Youtube

Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΞΥΠΝΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

Ακούμε καθημερινά να μας «βομβαρδίζουν» με ωραίες οικολογικές ορολογίες και διατυπώσεις όπως, για παράδειγμα, «πράσινες πόλεις» ("green cities"), «οικολογικές πόλεις» ("eco-cities") και «έξυπνες πόλεις» ("smart cities"). Αλήθεια, τι εννοούμε με αυτές τις έννοιες;

Τι είναι η πράσινη πόλη; 

 «Πράσινη πόλη» σημαίνει μόνο αρκετό πράσινο ή κάτι περισσότερο απ' αυτό; Πώς μια - παραδοσιακά- πολεοδομημένη πόλη (όπως είναι π.χ. η Λευκωσία) μπορεί να μετατραπεί σε μια σύγχρονη, οικολογική και έξυπνη πόλη; Αυτά τα ερώτηματα θα προσεγγίσω σε αυτό το άρθρο.

Ένας πρώτος άξονας για μια πράσινη πόλη είναι σαφώς το ίδιο το πράσινο το οποίο θα πρέπει να τοποθετείται στη βάση ενός σχεδίου τοπιοτέχνησης που να είναι λειτουργικό, να δημιουργεί θετικότητα, αλλά από την άλλη να είναι και οικονομικά διαχειρίσιμο. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι ένα πάρκο -για να είναι προσβάσιμο στους πολίτες- χρειάζεται καθημερινή συντήρηση, 24ωρη εποπτεία για πάταξη των αντικοινωνικών συμπεριφορών (που δυστυχώς παρατηρούνται σε διάφορα πάρκα) κ.ο.κ. Σύμφωνα με την Παγκόσμια Διακήρυξη, μια «πράσινη» πόλη πρέπει να διαθέτει πεζοδρόμους μήκους πολλών χιλιομέτρων, οικολογικά πάρκα αναπτυγμένα εντός των αστικών κέντρων

Πράσινη πόλη όμως δεν σημαίνει μόνο δέντρα, χώροι πρασίνου και πάρκα. Σημαίνει επίσης ένα σωστό και ενιαίο σύστημα συλλογής και ανακύκλωσης των «σκουπιδιών», όπως για παράδειγμα η συλλογή και ανακύκλωση ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών συσκευών και μπαταριών, η ενίσχυση των σημείων ανακύλωσης για να είναι προσβάσιμα σε όλους τους δημότες κ.τ.λ. Πέραν αυτού, πράσινη πόλη σημαίνει πρόσβαση για όλους. Πρόσβαση σε δημόσιους χώρους, σε χώρους πρασίνου, σε πλατείες. Πρόσβαση των δημοτών με τα κατοικίδιά τους και ειδικοί χώροι για τα ίδια τα κατοικίδια όπως συμβαίνει σε πολλές σύγχρονες πόλεις του εξωτερικού.

Δεν σταματά όμως εδώ η έννοια της «πράσινης πόλης». Σημαίνει επίσης μια ολοκληρωμένη διαχείριση των εναλλακτικών μορφών και πηγών ενέργειας.Χρειάζεται όμως η σωστή στρατηγική, η πολιτική βούληση και η εφαρμογή.

Τα στοιχεία που πρέπει να έχει μία πόλη και οι δράσεις που πρέπει να αναπτύξει προκειμένου να χαρακτηριστεί «πράσινη» διαφέρουν από χώρα σε χώρα και από ήπειρο σε ήπειρο. Τα προβλήματα και οι ανάγκες είναι διαφορετικές. Η πρωτεύουσα της Ισλανδίας, για παράδειγμα, κατέχει τα πρωτεία στην παγκόσμια λίστα των «πράσινων πόλεων». Η θέρμανση κι ο ηλεκτρισμός προέρχονται αποκλειστικά από ανανεώσιμες γεωθερμικές και υδροφόρες πηγές ενέργειας. Υπάρχουν όμως και πολλές άλλες που έχουν κάνει μεγάλα οικολογικά βήματα και έχουν βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων τους. Παρ’ ότι δεν είναι εύκολο πράγμα μία πόλη από τη μία στιγμή στην άλλη να μετατραπεί σε πράσινο παράδεισο, πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, μεταξύ των οποίων και όσες ελληνικές συμμετέχουν στο Δίκτυο Ελληνικών Πράσινων Πόλεων έχουν θέσει υψηλούς στόχους για τα επόμενα χρόνια.

Οι πιο φιλικές προς το περιβάλλον, πόλεις της Ευρώπης

Μερικές από τις μεγαλύτερες πόλεις της Ευρώπης, λαμβάνουν οικολογικές πρωτοβουλίες που τις κάνουν διάσημες παγκοσμίως, ακόμη και με τη δυνατότητα οικολογικών επιλογών για τους ταξιδιώτες που τις επισκέπτονται, όπως «πράσινα» ξενοδοχεία και άλλες βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές: από δωρεάν ενοικίαση ποδηλάτων, υβριδικά ταξί και βιολογικές αγορές μέχρι ανανεώσιμες ενεργειακές ζώνες μέσα στον αστικό ιστό.

Οι 10 ευρωπαϊκές πόλεις που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις, όσον αφορά στις φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές τους, είναι οι εξής:

1.     Άμστερνταμ, Ολλανδία
2.     Malmö, Σουηδία
3.     Hamburg, Γερμανία
4.     Zurich, Ελβετία
5.     Budapest, Ουγγαρία
6.     Reykjavik, Iσλανδία
7.     Riga, Λετονία
8.     Copenhagen, Δανία
9.     Nantes, Γαλλία
10. Vitoria-Gasteiz, Ισπανία

Τι είναι η έξυπνη πόλη; 

Η «έξυπνη πόλη» είναι ένας θεσμός ο οποίος ακούγεται σε παγκόσμιο επίπεδο την τελευταία δεκαετία. Μετατρέπεις μια παραδοσιακή πόλη σε «έξυπνη πόλη» με την εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων που θα βοηθούν ουσιαστικά τον δημότη στην καθημερινότητά του. Δηλαδή να διευκολύνουν τον δημότη σε διάφορα επίπεδα.
Ωστόσο, η ιδέα των έξυπνων πόλεων έχει αγγίξει περισσότερο την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, καθώς τα Τρίκαλα, με την καινοτόμα πρωτοβουλία e-Trikala κατάφερε και εντάχθηκε στις 21 εξυπνότερες πόλεις του κόσμου το 2011 σύμφωνα με το Intelligent Community Forum. Το ερώτημα όμως που συνήθως σχηματίζεται στο μυαλό αυτών που ακούνε τέτοια νέα είναι: τι είναι η έξυπνη πόλη;  Τι είναι αυτό που κάνει μία πόλη ουσιαστικά έξυπνη;

Τι σημαίνουν όλα αυτά για σένα και για μένα;

Φανταστείτε ότι μέσω μιας ιστοσελίδας ή μέσω μιας εφαρμογής στο smartphone σας μπορείτε να παρακολουθήσετε τα παρακάτω στοιχεία της πόλης σας σε πραγματικό χρόνο:

· Πού βρίσκεται τώρα και ποια είναι η εκτιμώμενη ώρα άφιξης του επόμενου λεωφορείου στην στάση δίπλα στο σπίτι σας

· Πόσες θέσεις παρκινγκ είναι ελεύθερες σε κάθε ελεγχόμενο χώρο στάθμευσης της πόλης ή ακόμα και στους δρόμους όπου επιτρέπεται το παρκινγκ

· Η πραγματική τοποθεσία των κάδων σκουπιδιών και το πόσο γεμάτος είναι καθένας

· Στοιχεία περιβάλλοντος όπως θερμοκρασία, υγρασία, επίπεδα ρύπανσης του αέρα, επίπεδα φωτεινότητας, ηχορύπανση και κινητικότητας οχημάτων με στοιχεία τοποθετημένα σε ιστορικούς χάρτες αλλά και σε χάρτες πραγματικού χρόνου

· Ανίχνευση αριθμού συσκευών κινητής τηλεφωνίας ή wi-fi συσκευών σε πλατείες και χώρους συγκέντρωσης

Αυτά τα δεδομένα αν παρουσιάζονται σε πραγματικό χρόνο και με κατάλληλο τρόπο μπορούν να προσφέρουν, μεταξύ άλλων, τα παρακάτω πλεονεκτήματα:

· Επιτρέπουν στον απλό πολίτη να κάνει την ζωή του πιο εύκολη, να περνάει λιγότερο χρόνο στο δρόμο και στο ψάξιμο χώρων στάθμευσης και περισσότερο χρόνο στους προορισμούς του έτσι μειώνοντας και τον αριθμό μεταφερόμενων ανθρώπων ανά πάσα στιγμή στα δίκτυα μεταφοράς της πόλης

· Επιτρέπουν στις υπηρεσίες καθαριότητας να μην αδειάζουν άσκοπα κάδους που δεν έχουν γεμίσει έτσι κερδίζοντας αξιόλογα χρηματικά ποσά στα καύσιμα των οχημάτων

· Επιτρέπουν στην υπηρεσία πρασίνου να υπολογίσει την καταλληλότερη ώρα για το αυτόματο πότισμα των φυτών και να λάβει υπόψη της στα μελλοντικά έργα της την αύξηση της ποσότητας των δένδρων και φυτών σε σημεία όπου υπάρχει σταθερά υψηλότερη θερμοκρασία και υψηλότερο διοξείδιο του άνθρακα

· Επιτρέπουν στο δήμο να προσαρμόζει την κυκλοφορία των οχημάτων σύμφωνα με την σημερινή και ιστορική ροή οχημάτων και σύμφωνα με περιοχές ευαίσθητες σε ηχορύπανση

· Επιτρέπουν στον ηλεκτροφωτισμό να γνωρίζει αν δυσλειτουργεί κάποιος φωτισμός σε κάποια σημεία της πόλεις

· Επιτρέπουν την ενημερωμένη προσαρμογή υποδομών ασύρματης πρόσβασης στο Διαδίκτυο σύμφωνα με την πυκνότητα των wi-fi συσκευών που μετριούνται σε συγκεκριμένες περιοχές

Τα παραπάνω αποτελούν ένα ελάχιστο σύνολο παραδειγμάτων όπου τα ουσιώδη δεδομένα προσφέρουν ευκολία, οικονομία, καλύτερες υπηρεσίες καθώς και καλύτερο και εξυπνότερο σχεδιασμό και όλα αυτά σε ένα σχήμα το οποίο είναι βιώσιμο. 

Πέρα από το άμεσο όφελος που μπορεί να έχει κάποια οντότητα της πόλης όπως περιγράψαμε παραπάνω, τα ουσιώδη αυτά δεδομένα μπορούν να προσφέρουν και έμμεσα στο μέλλον της πόλης αλλά και σε όλη την ανθρωπότητα.  Αν είναι διαθέσιμα τα δεδομένα αυτά σύμφωνα με το κίνημα open-data, μπορούν να αξιοποιηθούν από ακαδημαϊκά ιδρύματα σε περιβαλλοντολογικές, κοινωνικές, οικονομικές ή συγκοινωνιακές έρευνες, από εταιρείες για την κατάλληλη προσαρμογή των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους, καθώς και από μη κερδοσκοπικές και μη κυβερνητικές οργανώσεις για να εκτελέσουν πιο αποτελεσματικά το έργο τους.

Ένα μεγάλο ποσοστό ουσιωδών δεδομένων, για να μπορούν να αξιοποιηθούν πρακτικά, θα πρέπει να συλλέγονται αυτόματα.  Τα δεδομένα του είδους που περιγράψαμε μέχρι τώρα μπορούν να συλλεχθούν χρησιμοποιώντας ένα πλέγμα από δικτυακούς αισθητήρες.  Ο στόχος των αισθητήρων αυτών είναι να κατασκευαστεί ένα κατανεμημένο δίκτυο έξυπνων αισθητήρων που μπορεί να μετρήσει πολλές παραμέτρους για μια πιο αποτελεσματική διαχείριση της πόλης. Τα δεδομένα παραδίδονται μέσω δικτύου και σε πραγματικό χρόνο για τους πολίτες και για τις αρμόδιες αρχές.

Ωστόσο, για να μπορέσει να συλλεχθεί ένας μεγάλος όγκος ουσιαστικών δεδομένων σε μία μεγάλη έκταση μιας πόλης, θα φανταστεί κανείς ότι απαιτείται μία τεράστια υποδομή και μία μεγάλη χρηματική επένδυση.  Ναι, είναι αλήθεια ότι το σύνολο των υποδομών και υπηρεσιών που χρειάζονται για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι αρκετά ακριβό.  Ωστόσο, ένα μεγάλο μέρος των υποδομών ήδη υπάρχει.  Στην Ελλάδα αυτό;  Ναι στην Ελλάδα.  Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Πρόσκληση 93 τηςΚοινωνίας της Πληροφορίας, σε πάνω από 60 πόλεις στην ελληνική επικράτεια έχουν κατασκευαστεί μητροπολιτικά ευρυζωνικά δίκτυα οπτικών ινών.  Αυτά τα δίκτυα είναι η βασική υποδομή πάνω στην οποία μπορούν να αναπτυχθούν τα απαραίτητα δίκτυα αισθητήρων που θα συλλέγουν τα ουσιώδη αυτά δεδομένα.

Μερικές πόλεις, όπως το Ηράκλειο και το Ρέθυμνο, έχουν επεκτείνει τα ευρυζωνικά δίκτυα τους προσθέτοντας ασύρματα δίκτυα τύπου wi-fi που προσφέρουν περισσότερη εμβέλεια σε οποιοδήποτε δίκτυο αισθητήρων εγκατασταθεί.  Έτσι, αξιοποιώντας την τεράστια αυτή επένδυση των δικτύων οπτικών ινών, και των πρόσθετων ασύρματων δικτύων των δήμων, είναι συγκριτικά μικρά τα έξοδα και η προσπάθεια κατασκευής ενός δικτύου αισθητήρων για την «εξυπνοποίηση» μιας πόλης σαν το Ηράκλειο. 

Στην πράξη...

Ωραία όλα αυτά.  Αλλά τι γίνεται στην πράξη;  Μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο βιώσιμο;  Μπορεί να λειτουργήσει σε βάθος χρόνου ή θα ολοκληρωθεί και θα αφεθεί στο έλεος του Θεού όπως τόσα άλλα ωραία έργα του ελληνικού δημοσίου;  Ας δούμε ένα ζωντανό παράδειγμα μιας πόλης με ένα έξυπνο δίκτυο αισθητήρων: το Santaner της Ισπανίας.  Μπορεί κάτι τέτοιο να εφαρμοστεί και στο Ηράκλειο;  Αρχικά, σε πειραματικό στάδιο, πιστεύω πως είναι ώριμο το Ηράκλειο για κάτι τέτοιο.  Οι υποδομές υπάρχουν, η θέληση φαίνεται να υπάρχει από την διοίκηση και υπάρχει η σχετική τεχνογνωσία γι’ αυτό.   Το μόνο που μένει είναι να εφαρμοστεί.


Φανταστείτε, σε μερικά χρόνια από τώρα, καθώς οδηγάτε στην κοντινότερη ελεύθερη θέση παρκινγκ,να ζείτε σε μια πιο πράσινη, πιο καθαρή και καλύτερα σχεδιασμένη πόλη με λιγότερη συμφόρηση στους δρόμους και βελτιωμένες υπηρεσίες προς τον πολίτη, όλα εξαιτίας των ουσιωδών δεδομένων που συλλέχθηκαν και συλλέγονται επεξεργάζονται και αξιοποιούνται.  Δεν είναι επιστημονική φαντασία, η τεχνολογία υπάρχει και μπορεί να εφαρμοστεί ακόμα και αύριο.

πηγές

Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΠΛΙΣΜΕΝΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ


Η κατασκευή των σωληνώσεων εντός του σκυροδέματος στην Ελλάδα ξεκινά δειλά-δειλά το έτος 1966, με την χρήση τσίγκινων κουτιών λαδιού 1kg από τα βενζινάδικα, για βάση υποδοχής (κυτίον SPOT) φωτιστικού χωνευτού SPOT εντός του σκυροδέματος και σωλήνα χαλύβδινη ευθεία και σπιράλ όπου απαιτείτο.

Δύο χρόνια μετά το έτος 1968 σε μεγάλες κατασκευές, όπως σχολικά κτίρια, ξενοδοχεία, νοσοκομεία, κινηματογράφους, εργοστάσια, ξεκινά κατασκευή εντός του σκυροδέματος γραμμών φωτιστικών σημείων, γραμμών παροχών με την χρήση
χαλυβδοσωλήνων ευθείων και σπιράλ.

Το έτος 1972 ξεκινά να κατασκευάζεται πλέον όλη η εγκατάσταση ισχυρών και ασθενών ρευμάτων (σε μεγάλες κατασκευές) εντός του σκυροδέματος με την χρήση
χαλυβδοσωλήνων ευθείων και σπιράλ και κυτίων χαλύβδινων και πλαστικών, χωρίς να εξαιρείται καμία κατασκευή.


Το έτος 1980 με την παραγωγή από τις βιομηχανίες ηλεκτρολογικού υλικού, σωλήνων πλαστικών βαρέως τύπου, κυτίων πλαστικών SPOT, διακλαδώσεως ανθυγρού διαφόρων διαστάσεων, εφαρμόζεται η τεχνική των εγκαταστάσεων εντός του σκυροδέματος, και στις ιδιωτικές κατασκευές, μονοκατοικίες, πολυκατοικίες, κατασκευάζοντας το 80% της εγκατάστασης ασθενών και ισχυρών ρευμάτων. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μονοκατοικίες (βίλλες), συγκροτήματα γραφείων, εμπορικά κέντρα, εφαρμόζεται και η κατασκευή εντός του σκυροδέματος και πριν την κατασκευή της τοιχοποιίας η εγκατάσταση κεντρικής ηλεκτρικής σκούπας.

Το έτος 2006 αλλάζουν οι δομές στις κατασκευές των κτιρίων. Εφαρμόζοντας τις οδηγίες για ενεργειακά κτίρια, παντρεύοντας τον φυσικό φωτισμό με τον τεχνητό. Αποτέλεσμα δημιουργίας πολλών ανοιγμάτων, αίθρια,
ματιέρες, κατασκευή εντός του σκυροδέματος και πριν την τοιχοποιία, εγκατάσταση φωτοαγωγών (φωτοδίοδοι), με αποτέλεσμα 1. Την μείωση έως και 80% της ηλεκτρικής ενέργειας 2. Μείωση της θερμότητας σε σχέση με τον τεχνητό φωτισμό.


Εφαρμόζοντας την αρχική ηλεκτρομηχανολογική μελέτη, και σε συνεργασία με τα εμπλεκόμενα συνεργεία, χωρίς αποκλίσεις, με αυστηρές προδιαγραφές, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα σύγχρονα υλικά, κατασκευάζουμε σύγχρονες ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και όχι μόνο, αποφεύγοντας πολύπλοκες και δαπανηρές κατασκευές. (επιχρίσματα, ψευδοροφές, ειδικές κατασκευές).

Κατασκευή

Παρ’ ότι η τεχνική της κατασκευής της εσωτερικής ηλεκτρικής εγκατάστασης εντός του σκυροδέματος εφαρμόζεται στην Ελλάδα από το 1966 (σε πολύ λιγότερο χρόνο, λιγότερα ημερομίσθια, ποιοτική για μια ζωή, αποφεύγοντας την καταστροφή της τοιχοποιίας), οι περισσότεροι των συναδέλφων δεν έχουν υιοθετήσει την τεχνική κι εξακολουθούν να εφαρμόζουν την παραδοσιακή τεχνική των εγκαταστάσεων εντός της τοιχοποιίας, με τις όποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν στα σύγχρονα κτίρια μεγάλα ανοίγματα με αποτέλεσμα να μην έχουν οριζόντια περάσματα των γραμμών, και να καταφεύγουν σε λύσεις μη αποδεκτές από το εν ισχύ πρότυπο ΕΛΟΤ HD 384, με επακόλουθο τις συνέπειες μιας τέτοιας κατασκευής.
  

Θεωρώ ότι ανεξάρτητα από το είδος της κατασκευής, θα πρέπει να υιοθετηθεί από την πολιτεία:
Η εφαρμογή και τήρηση της αρχικής μελέτης κατασκευής των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων που κατατίθεται στον φάκελο έργου στην πολεοδομία, χωρίς αποκλίσεις.


Η κατασκευή μέρους της εσωτερικής ηλεκτρικής εγκατάστασης εντός του σκυροδέματος, όπως: λήψεις φωτιστικών σημείων, για να αποφύγουμε την χρήση αγωγών ΝΥΜ πλακέ (εγκατάσταση επισκέψιμη και αντικαταστάσιμη).

 Βασικές γραμμές όπως: γραμμή παροχής πίνακα – μετρητού ΔΕΗ, Όπως επίσης, γραμμών ασθενών ρευμάτων, από το κεντρικό σημείο στις εκάστοτε λήψεις των χώρων. Έτσι θα αποφύγουμε τις κακοτεχνίες και αποκλίσεις βάσει του Προτύπου ΕΛΟΤ HD 384, την καταστροφή της τοιχοποιίας και του σκυροδέματος.


Προμηθευόμαστε τα απαραίτητα υλικά για την κατασκευή της εσωτερικής ηλεκτρικής εγκατάστασης εντός του σκυροδέματος, όπως: σωλήνες βαρέως τύπου, κουτιά SPOT, κουτιά μπετού διακλαδώσεως, διακόπτου κ.λ.π

 Επικοινωνούμε με τους υπεύθυνους των εμπλεκομένων συνεργείων, κατασκευή
ξυλότυπου, σιδεράς, για να εναρμονισθούμε με την  κατασκευή και να κατασκευάσουμε την ηλεκτρική εγκατάσταση εντός του σκυροδέματος την κατάλληλη στιγμή.







πηγή:Σημειώσεις εκπαιδευτικής ημερίδας από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Συνταξιούχων Ηλεκτρολόγων  

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

INVERTER ΓΙΑ ΜΟΝΟΦΑΣΙΚΕΣ ΑΝΤΛΙΕΣ

Inverter αερόψυκτο για μονοφασικές αντλίες LOWARA, AQUONTROLLER MMA08 (έως 8 Amp)


Inverter αερόψυκτο για μονοφασικές αντλίες LOWARA, AQUONTROLLER MMA08 (έως 8 Amp)

Inverter υψηλής εξοικονόμησης ενέργειας για μονοφασικές αντλίες έως 8 Amp για χρήση σε πιεστικά συστήματα. 

Προσφέρει σταθερή πίεση ασχέτως παροχής και ομαλή λειτουργία της αντλίας.  Ο ακριβής αυτός έλεγχος της απόδοσης του Inverter προσφέρει υψηλή εξοικονόμηση ενέργειας για μονοφασικές αντλίες έως 8 Amp για χρήση σε πιεστικά συστήματα. 

Η ρύθμιση της πίεσης γίνεται από 1bar έως 7,5bar, με βηματισμό 0,2bar. 

Περιλαμβάνει εξωτερικό αισθητήριο πίεσης με 5m καλώδιο. Παρέχει προστασία από εν ξηρώ λειτουργία, χαμηλή πίεση δικτύου, βλάβη αισθητηρίου, υπερθέρμανση, βραχυκυκλώματος και υπερφόρτωσης. Επιπλέον προσφέρει ενδείξεις για απώλεια νερού ή υδραυλικό πλήγμα.

Διαθέτει οθόνη LED 2 γραμμών, 16 χαρακτήρων.

Η τοποθέτηση του Inverter γίνεται επιτοίχια.

Προτείνεται πιεστικό δοχείο 20lt.


Η ρύθμιση της πίεσης γίνεται από 1bar έως 7,5bar, με βηματισμό 0,2bar. 


Περιλαμβάνει εξωτερικό αισθητήριο πίεσης με 5m καλώδιο. 

Γενικά στοιχεία
ΕπιλογέςΜονάδες Inverter
Χώρα προέλευσηςΙταλία
Εγγύηση12 μήνες
Άλλα Χαρακτηριστικά
Τάση λειτουργίαςΜονοφασική 230V
Μέγιστη ένταση15 Amp
Μέγιστη θερμοκρασία λειτουργίας40°C
Βαθμός προστασίας


το είδα εδώ
IP20

ΕΚΚΙΝΗΤΗΣ ΑΣΤΕΡΑ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ΤΡΙΦΑΣΙΚΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΕ ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ











Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

ΑΔΕΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ
































Ολόκληρο το προεδρικό διάταγμα 108/ΦΕΚ Α/141/12.06.2013 θα το βρείτε εδώ

Τη διάκριση μεταξύ Τεχνίτη, Αρχιτεχνίτη και Εγκαταστάτη Ηλεκτρολόγου θα τη δείτε και εδώ



Θα το δείτε εδώ


Skybell, το έξυπνο κουδούνι που σου δείχνει ποιός είναι στην πόρτα

skybell (2)



Για σκεφτείτε λίγο πόσες φορές χτυπάει το κουδούνι και είστε στο κρεβάτι, στον καναπέ στο μπάνιο και δεν ξέρετε ποιος είναι; Δε ξέρετε αν αξίζει να τρέξετε να δείτε ποιος είναι και να του ανοίξετε, αν είναι κάποιος φίλος, γείτονας, συγγενής ή απλά κάποιος πλανόδιος που μοιράζει φυλλάδια; Το Skybell είναι ένα έξυπνο κουδούνι με κάμερα που δίνει λύση σε αυτό το «first world problem»!
skybell (1)

Διαθέτει ενσωματωμένη κάμερα και Wi-Fi συνδεσιμότητα και στέλνει απευθείας ένα video feed στοsmartphone σας, είτε βρίσκεστε στο σπίτι, είναι πολύ μακριά από αυτό! Μπορείτε να δείτε ποιος είναι στην πόρτα, να του μιλήσετε και να τον ακούσετε, αν και προφανώς δε μπορείτε να του ανοίξετε. 
Το καλό με το SkyBell είναι πως ενεργοποιείται αυτόματα ακόμη κι όταν δε χτυπήσει κάποιος το κουδούνι, καθώς διαθέτει αισθητήρα κίνησης και «βλέπει» πότε κάποιος βρίσκεται στην πόρτα. Πολύ πιθανόν να είναι κάποιος επίδοξος διαρρήκτης που απλώς θέλει να δεί αν κάποιος βρίσκεται στο σπίτι. Μπορεί να καταγράψει την κίνησή του ακόμη κι όταν δεν μπορείτε να κοιτάξετε το κινητό σας, να αποθηκεύσει το video και να το δείτε αργότερα!
Δείτε το εδώ

πηγή:coolhome.gr