ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACΕBOOK (Ηλεκτρολογικές Ενημερώσεις) ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ LIKE

Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο youtube

Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο youtube
Youtube

Κυριακή 17 Απριλίου 2016

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΗΤΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν απο τη Σύρο

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν από τη Σύρο. 

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν στη Σύρο τη δεκαετία του 70, Ελληνικής έμπνευσης και χρηματοδότησης

Το Enfield 8000 γεννήθηκε στο Isle of Wight και πέθανε στη Σύρο. Περίπου 100 μονάδες πρόλαβαν να κατασκευαστούν πριν το σκοτώσει η ελληνική γραφειοκρατία αλλά και κάποια πολιτικά συμφέροντα.


Το αυτοκίνητο διέθετε ηλεκτρικό κινητήρα 8,2 ίππων, τελική ταχύτητα 80 χιλιομέτρων την ώρα και αυτονομία 80 χιλιομέτρων. Αυτό που το έκανε ξεχωριστό ήταν το πολύ μικρό του μέγεθος, μιας και το μήκος του ήταν μόλις 2,7 μέτρα. Συνολικά κατασκευάστηκαν 123 αυτοκίνητα που σήμερα θεωρούνται, κάτι παραπάνω από συλλεκτικά.

Η περίπτωση του Enfield είναι ιδιάζουσα μιας και ιστορικά θεωρείται το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο που μπήκε σε παραγωγή. Η όλη ιδέα είχε να κάνει με το πώς θα μπορέσει να γίνει φιλικό προς το κοινό, ωστόσο δυστυχώς "κόλλησε" στη γραφειοκρατία την περίοδο της Χούντας και με την μεταπολίτευση, η ιδέα είχε εγκαταλειφθεί".

"Στην Ελλάδα δεν πήρε ποτέ άδεια γιατί υπήρξαν διάφορες πολιτικές πιέσεις και δεν ήξεραν πώς να φορολογήσουν τον ηλεκτρικό κινητήρα. Η χρονική συγκυρία δεν ευνόησε το Enfield".
Το Enfield 8000 αποτελεί ακόμα ένα παράδειγμα ελληνικής τρέλας και αντανακλά τον χαρακτήρα του σύγχρονου Έλληνα.
Γιατί, αν αναρωτιέστε τι είναι αυτό που σκότωσε μια τόσο προχωρημένη ιδέα για την εποχή της, η απάντηση είναι μία. Η γραφειοκρατία και το κόστος παραγωγής.

Την ιστορία που διαδραματίστηκε ανάμεσα στα δύο νησιά επαναφέρει στο προσκήνιο ο δημοσιογράφος Μιχάλης Σταυρόπουλος, εδώ και χρόνια Διευθυντής Σύνταξης του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο Σταυρόπουλος βρέθηκε στη Σύρο για να δοκιμάσει το ηλεκτρικό i-MIEV της Mitsubishi και να συνδέσει το άρθρο του με το Enfield 8000. Εκεί γνώρισε διάφορους ανθρώπους που είχαν συμμετάσχει στην προσπάθεια του made in Greece ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
«Πάντα ήθελα να μιλήσω μέσα από την κινηματογραφική γλώσσα αλλά δεν είχα την ιστορία. Στη Σύρο ένιωσα ότι τη βρήκα», λέει ο Μιχάλης Σταυρόπουλος, ο οποίος ασχολούνταν ερασιτεχνικά – αλλά σοβαρά – με τον κινηματογράφο από χρόνια.
Η ταινία «Ανάμεσα σε δύο νησιά» γυρίστηκε με φωτογραφική κάμερα DSLR και τα γυρίσματά της έγιναν, πέρα από τη Σύρο, στη νήσο Γουάιτ, στη Φρανκφούρτη, στη Γενεύη και στο Λος Άντζελες.
 Όπως μπορείτε να δείτε στο εντυπωσιακό τρέιλερ, η ταινία με διάρκεια 79’ έχει κινηματογραφική αίσθηση και περιλαμβάνει μαρτυρίες συντελεστών της Enfield αλλά και γυρίσματα εποχής στο νησί των Κυκλάδων. Το κόστος της ταινίας βάρυνε αποκλειστικά σχεδόν το σκηνοθέτη και δεν ξεπέρασε τα 30.000 ευρώ.
Στο συγκεκριμένο φιλμ μιλάνε οι περισσότεροι συντελεστές του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, η ιστορία του οποίου ξεκινά στα τέλη της δεκαετίας του '60 στην Αγγλία. Εκεί είχε την έδρα της η εταιρία Enfield Automotive, του Ανδριώτη εφοπλιστή Γιάννη Γουλανδρή.
Μια εταιρεία που μετέφερε την παραγωγή του μικρού Ι.Χ. στη Σύρο, ή αλλιώς, στην ιδιαίτερη "πατρίδα" του.